۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد
سرخط خبرها

ثبات به بازار کالا‌های اساسی مشهد رسید

  • کد خبر: ۱۹۳۷۲۰
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
ثبات به بازار کالا‌های اساسی مشهد رسید
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی از ثبات در بازار کالا‌های اساسی در مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی از ثبات در بازار کالا‌های اساسی در مشهد خبر داد و گفت: در عرضه انواع کالا‌های اساسی در بازار مواد غذایی مشکلی وجود ندارد، انواع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود. با این حال تورم و گرانی سبب کاهش قدرت خرید شهروندان و ایجاد رکود در بازار شده است.

کاهش قدرت خرید مردم

محسن صیادی افزود: کاهش قدرت خرید سبب شده تا تقاضا برای کالا‌های اساسی ارزان‌قیمت‌تر در بازار افزایش یابد. به‌عنوان‌مثال گرانی گوشت سبب شده تا تقاضا برای حبوبات بیشتر شود. همچنین تقاضا برای انواع نوشیدنی، تنقلات، کیک و کلوچه در بازار کاهش یافته است. وی با بیان اینکه امسال قیمت روغن و برنج نسبت‌به سال گذشته کاهش داشته است، بیان کرد: برنج ایرانی امسال ۳۵ تا ۴۰درصد ارزان‌تر از پارسال شده است. با وجود کاهش قیمت برنج، بازار همچنان راکد است و برای برنج ارزان‌قیمت هم تقاضای چشمگیری وجود ندارد. امسال روغن نیز کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت را تجربه کرده است، با این حال بازار روغن هم مانند برنج به‌دلیل نبود تقاضا راکد است.

وی با اشاره به ثبات قیمت در بازار تخم‌مرغ گفت: با توجه به افزایش تولید، در این حوزه مشکل خاصی نیست. عرضه بیشتر از تقاضا بوده و صادرات نیز وجود دارد. اکنون در بازار، تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود. صیادی درباره بازار شکر گفت: شکر نیز از جمله اقلام اساسی سبد معیشتی خانوار است که در حال حاضر به قیمت ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

صیادی با بیان اینکه در یک هفته گذشته قیمت گوشت در بازار تغییری نداشته است، بیان کرد: هم‌اکنون قیمت گوشت دام نسبت‌به هفته قبل افزایش قیمت نداشته و همچنین قیمت مرغ با همان قیمت مصوب کیلویی ۷۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی درباره وضعیت توزیع نان هم بیان کرد: در حوزه آرد و نان از نظر اختصاص سهمیه و فراوانی آرد مشکلی در بازار وجود ندارد و فقط موضوع کیفیت نان و رعایت‌نکردن ساعت پخت است که با ورود بازرسی اصناف به این مقوله، امید است که این مشکل برطرف شود.

مدیر بازرسی و نظارتی اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: درباره اقلام شوینده و بهداشتی نیز بیشتر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت داشته‌اند که با برخی از آن‌ها موافقت شده و کمبودی در بازار به چشم نمی‌خورد. البته برخی شرکت‌ها فروش اجباری دارند که در این زمینه بازرسی صمت باید ورود کرده و با متخلفان برخورد کند.

بازار لاستیک

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی درباره بازار لاستیک خودرو هم گفت: در روز‌های اخیر شاهد التهاب در بازار لاستیک خودرو بودیم و باتوجه‌به اینکه شرکت‌ها در بازار به مقدار کمی لاستیک توزیع کرده‌اند، همچنان گرانی وجود دارد. البته با توجه به موافقت دولت با افزایش ۲۰درصدی قیمت لاستیک خودرو، انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده توزیع لاستیک خودرو در بازار افزایش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->